ایران تکنولو آیپد پرو ۲۰۲۲ با تراشه M2 معرفی شد - ایران تکنولو

.تمام! هر آنچه از یک تبلت قدرت‌مند و جذاب انتظار دارید، اینجاست

دیشب، شب بزرگ اما سوت و کوری برای اپل بود. اپل بی‌سروصدا از آیپد پرو M2 و آیپد نسل ۱۰ رونمایی کرد. اما آیپد پرو جدید؛ این آیپد مانند نسل قبلی خود در دو اندازه ۱۲٫۹ و ۱۱ اینچی وارد بازار می‌شود اما با این تفاوت که این بار تراشه قلدر M2 به آن قدرت می‌دهد.  اولین بار در مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی بود که چیپست M2 را مشاهده کردیم اما حالا اپل آن را به آیپد جدید خود آورده است.

مانند مدل ۲۰۲۱ این آیپد، این بار هم نسخه ۱۲.۹ اینچی آن از یک نمایشگر Mini LED بهره می‌برد. این یعنی رنگ مشکی عمیق‌تر، کنتراست جذاب‌تر و عملکرد بهتر. اما در نسخه ۱۱  اینچی آیپد پرو M2 شاهد حضور یک صفحه نمایش LCD هستیم. هر دو نمایشگر از فناوری ProMotion اپل برای نرخ تازه سازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

قلب تپنده این آیپد جدید همانطور که گفته شد، چیپست M2 است. این چیپ از ۸ هسته شامل ۴ هسته قدرتمند و ۴ هسته کم‌مصرف بهره می‌برد و پردازشگر گرافیکی‌اش دارای ۱۰ هسته است. موتور عصبی این تراشه به ۱۶ هسته مجهز شده و پهنای باند رم آن برابر ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه است.

شاید دوست داشته باشید

در رابطه با گزینه‌های پیکربندی، ما این آیپد را در نسخه‌های مختلف مجهز به ۱۲۸ تا ۲ ترابایت حافظه داخلی خواهیم دید که نسخه‌های مجهز به ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۸ گیگابایت رم دارند و نسخه‌های مجهز به ۱ و ۲ ترابایت حافظه داخلی، از ۱۶ گیگابایت رم بهره می‌برند.

علاوه‌بر ارتقای تراشه این آیپد، گزینه‌های ارتباطی آن نیز پیشرفت خوبی را تجربه کردند. حالا آیپد پرو M2  برای اولین بار مجهز به وای‌فای ۶E است. همچنین بلوتوث ۵٫۳ و اتصال ۵G نیز از دیگر گزینه‌های ارتباطی این تبلت است.  

در نهایت، می‌توانیم بگوییم که اپل طراحی آیپد پرو امسال را مشابه طراحی نسل‌های قبلی انجام داده و بیشتر توجه خود را به بخش سخت‌افزاری آن اختصاص داده است.

نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو M2 با ۷۹۹ دلار و نسخه ۱۲.۹ اینچی با ۱۰۹۹ دلار معامله خواهد شد. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 42 views بار دسته بندی : اخبار تاريخ : 19 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها